HemIntresseanmälanSimningSimundervisningSimprovPris & betalningGalleriOm IngridVillkor & reglerKajakförsäljningKontakt

Simundervisning i Säffle & Åmål

SIMSKOLA I SÄFFLE

onsdagar har vi simskola i Säffle. 225 kr för en timmes undervisning plus entrépriset till simhallen. Anhöriga som följer med in ska betala entrépriset och ha shorts och t-shirt på sig.

Kl 15.00-16.00

Kl 16.00-17.00

Kl 17.00-18.00

Kl 18.00-19.00

SIMSKOLA I ÅMÅL

tisdagar & torsdagar har vi simskola i Åmål. 225 kr för en timmes undervisning plus entrépriset till simhallen. Anhöriga som följer med in ska betala entrépriset och ha shorts och t-shirt på sig.

Kl 15.00-16.00

Kl 16.00-17.00

Kl 17.00-18.00

Kl 18.00-19.00

Lektionerna

• Barnen ska vara från 6 år och uppåt
• Simlektionerna är en timma långa
• Under simlektionerna tränar vi olika simtekniker, vattenvana så att eleven lär sig rätt teknik och känner sig trygg i vattnet.

Resultat

Då vi tränar i små grupper ser man fort resultat. Hur många lektioner ditt barn behöver är väldigt olika. Det beror bl.a på om ditt barn har vattenvana, om hon/han har lätt att koncentrera sig och på barnets talang. Det är viktigt att ditt barn kommer varje vecka. De glömmer lätt vad de har hunnit lära sig när man hoppar över några gånger. Det tar tid innan simtekniken har slipats in. När man slutar för tidigt med simundervisningen blir barnet lätt slarvig med simtekniken. Jag uppdaterar föräldrarna regelbundet om barnets framgång.
Huvudsaken är att ditt barn har det roligt och att hon/han samtidigt lär sig simtekniken. Jag höjer ribban till barnet lite mer än de kanske är vana med, men det funkar bra och resultaten blir bättre.

Mål

Det jag har som mål med ditt barn är att de kan simma 200 m (enligt skolans krav), varav 50 m ryggsim. Såklart kan vi fortsätta med lektionerna om det skulle finnas intresse för att jobba ytterligare på förbättra tekniken och konditionen.

Simmärken

Simmärken tar vi både i simhallen och i öppet vatten.

Tänk på att

Vi använder bassängen under simhallens offentliga öppningstider, därför är vi inte alltid ensamma i bassängen.
Som förälder får du gärna följa med in i simhallen och titta på när ditt barn simmar, tänk bara på att du måste betala entré för både dig och ditt barn. När du följer med in så måste du ha kortbyxor på dig. Om du också vill simma så är det lika bara att passa på.
Hemsida av Torggruppen